jacekddd prowadzi tutaj blog rowerowy

Listopad, 2011

Siła i Stacjonarny

d a n e w y j a z d u 30.30 km 0.00 km teren 01:34 h Pr.śr.:19.34 km/h Pr.max:24.00 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Stacjonarny
Środa, 30 listopada 2011 | dodano: 30.11.2011

Siłownia w tym nogi rozgrzewka i 2x10x60 dzisiaj mniej choć szło lekko bo czuję, że nie zregenerowałem się jeszcze po sobocie i niedzieli. Oprócz tego nieco lżej kl. 2x6x50 i reszta.

data startu 30.11.2011 21:00
Wieczorem stacjonarka a ponieważ znalazłem sobie na Youtube coś takiego:

&feature=BFa&list=ULFJ3LQkBuNN8&lf=mfu_in_order

to po kolei do tej playlisty sobie kręciłem, dużo lepiej to pasuje poza tym męczy się filmujący pod górkę to ja sobie włączam większe obciążenie.

Stacjonarny

d a n e w y j a z d u 11.70 km 0.00 km teren 00:37 h Pr.śr.:18.97 km/h Pr.max:24.00 km/h Temperatura:-1.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Stacjonarny
Poniedziałek, 28 listopada 2011 | dodano: 29.11.2011

data startu 28.11.2011 22:00

Rege po weekendzie.

Kategoria 2011 Stacjonarny

Błonia-Kryspinów-Czułów-Czułówek-Wygiełzów-Bolęcin-Frywałd-Piekary-Tor kajakowy-ścieżka

d a n e w y j a z d u 105.14 km 0.00 km teren 04:04 h Pr.śr.:25.85 km/h Pr.max:58.90 km/h Temperatura:9.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Romet Sport
Niedziela, 27 listopada 2011 | dodano: 27.11.2011

Po dłuższej wycieczce w sobotę rozważałem jakie sa szanse na pokręcenie coś z sensem w niedzielę i miałem wątpliwości czy kondycja pozwoli. Okazało się, nie jest tak źle i na nogach jakoś stoję, ruszam się itd czyli zacząłem zastanawiać na opcjami do wyboru a że akurat na rowerowaniu w wątku "leniwa szosa" Axi rzucił hasło potoczenia się lekko to pomyślałem, że skoro wyraźnie było napisane "lekko na podjazdach" i coś "60-70km" to postanowiłem pojechać.

Trochę te plany się zmieniły w trakcie. Oczywiście na ostatnią chwilę przyjechałem na miejsce zbiórki no ale tak to jest jak się do ostatniej chwili walczy z filmem z dnia poprzedniego. Tego dnia wiatr był dość silny z południa i zachodu. Na błękitnym niebie na pogórzu stały altocumulus lentikularis, soczewki świadczące o halnym. Wczorajsze warunki i dzisiejsze nie były więc przypadkowe. To właśnie ten ciepły wiatr wyczyścił okolicę z mgieł i smogu i zapewnił świetną widoczność, słoneczną pogodę i przyrost temperatury o dobrych kilka stopni.

Zebraliśmy się w sześć osób i praktycznie całą trasę objechaliśmy w pełnym składzie. Ponieważ trochę tempo było urywane ze względu na spore różnice kondycyjne co wychodziło na podjazdach tak więc już na samym końcu rozjechaliśmy się na jakimś skręcie za Frywałdem i Versus z Pociem pojechali na Brzoskwinię a my na tor kajakowy skąd fragment ścieżką. Koledzy udali się do centrum a jak po zawrotce do domu.
Piękna słoneczna pogoda cały dzień, mocny wiatr, który w tamtą stronę przeszkadzał a w powrocie popychałby gdyby nie osłonięta spora część trasy. Myślę, że jadąc dzisiaj tą trasę w przeciwnym kierunku mielibyśmy prędkość średnią powyżej 27km/h. Weekend kondycyjnie świetnie przepracowany, teraz w tygodniu trzeba się będzie dobrze zregenerować.

&feature=channel_video_title

Kategoria Versus, Dawid, Pocio, Axi, Szbiker, .Filmowe relacje, 2011 Romet Sport, 2011 wytrzymałość

Sołtysi Dział-Trzebunia-Lachówka-Tokarnia-Osielec-Zubrzyca Górna-przełęcz Krowiarki-Zawoja-Makowska Góra-Jachówka-Bieńkówka-Sołtysi Dział

d a n e w y j a z d u 100.40 km 3.00 km teren 06:03 h Pr.śr.:16.60 km/h Pr.max:60.60 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1830 m Kalorie: kcal Rower:Kross Level A6
Sobota, 26 listopada 2011 | dodano: 26.11.2011

Cała trasa to:
Sołtysi Dział-Trzebunia-Lachówka-Tokarnia-Łętownia-Osielec-Bystra-Sidzina Wielka- Zubrzyca Górna-przełęcz Krowiarki-Zawoja-Makowska Góra-Jachówka-Bieńkówka-Sołtysi Dział

W tygodniu zacząłem napomykać Leszkowi o trasie w sobotę. Leszek lubi góry więc z początku mu się idea spodobała. Kiedy jednak wyklikałem trasę i w posłałem mu ją mailem przestała mu się podobać. Ostatecznie w sobotę rano przedzwonił rezygnując. W sumie zimno, lekka mrzawka, no i zasadzie nie miał skompletowanych ciuchów na jazdę w tych warunkach. Z rowerowania jakoś też nie znalazłem nikogo kto by się wyraźnie zadeklarował i pojechałem sam. Plan był wystartować autem o 8:00 a przed 9:00 z Harbutowic wyruszyć na rowerze. Niestety auto w piątek się zbuntowało i choć mi to było wybitnie nie na rękę musiałem przynajmniej podjąć próbę odstawienia go do mechanika. Udało się ale spowodowało to stratę ponad 1h w rezultacie wyruszyłem na trasę o 10:00.
Na początku wyglądało to niezbyt ciekawie. Podjazd na Sołtysi Dział był w zasadzie oblodzony. Cienka warstwa pokrywała asfalt miejscami tam gdzie dotarł ciepły wiatr asfalt był mokry. Im wyżej wspinałem się tym było cieplej. Inwersja. Czyi na górze cieplej niż na dole, czyżby halny zawiewał lekko? W każdy razie im wyżej było tym cieplej, wietrzniej i sucho i to się powtarzało na tej trasie wszędzie na każdej przełęczy, znaczny wzniesieniu. Masy powietrza odpychały mgliste opadowe powietrze na północ. Zjazd do Bieńkówki i Tokarni zapewnił mi błotną maseczkę potem było już znacznie lepiej. Ostrą próbą był podjazd z Trzebuni do Więciórki przez Dział. Jacyś chłopcy nakierowali mnie na właściwy z polnych podjazdów i na zmianę jadąc i podchodząc na zlodzeniach parłem w górę w zimowej temperaturze i lodowatej scenerii. Ten podajazd wsiadałem i omal nie spadałem z roweru kilka razy. Końcówka zrobiła się sucha i po krótkim zastanowieniu z Działu na Lachówkę przez jakieś gospodarstwa zjechałem do Więciórki i Tokarni gdzie przy drodze dostrzegłem człowieka z myjką ciśnieniową i opłykałem gogle. Odcinek przez Tokarnię, Łętownię i podjazd na wzniesienia przed Osielcem to była jazda w błotnej mazi wynikłej z jakichś robót drogowych. Przed Osielcem twardy podjazd i zjazd z widokiem na kamioniołom po drugiej stronie doliny. Potem przez Bystrą gdzie pojawiać się zaczęły widoczki charakterystyczne dla pogórza, które tak lubię. Zrobiło się też prawie całkiem sucho choć nieco chłodniej. Stopniowo też coraz bardziej stromo na podjeździe i wreszcie dotarłem do zupełnie pustej Zubrzycy. Wiatr zrobił swoje i praktycznie przez całą miejscowość jadąc nie widziałem żadnych pieszych. Powolutku z uporem gramoliłem się na Krowiarki. Przy drodze w rowach widać było, że już by tu królowała zima gdyby nie ciepły wiatr ale tam gdzie nie dotarł asfalt się szklił a w rowach leżał lód. Na parkingu przed Krowiarkami turyści omawiający wycieczkę a na górze pusto i wszystko pozamykane a miałem delikatną nadzieję na dolewkę gorącej wody do kamela ale nic to. Pozapinałem się tylko dokładnie i hulaj dusza zjazd przez Zawoję. Pędząc w dół zaczynam wiercić się na sidełku, jedzie mi się dobrze siła jeszcze jest mogę cisnąć nawet strome fragmenty na średniej tarczy więc chętnie odbiłbym w Skawicy na Suchą Górę by zahaczyć o Juszczyńskie Polany jednak zachodzące pięknie na błękitnym niebie za mymi plecami słońce wyraźnie pokazuje, że ta część trasy z przyczyny porannych przesunięć czasowy musi pójść w niepamięć. Z wielkim żalem przelatuję obaj skrętu i zmierzam na Maków Podhalański. Tam przez ryneczek na Makowską Górę, na samej końcówce mówię sobię nie ma co i wrzucam młynek. Ponieważ jest już po zachodzi słońca zjazd do Jachówki jest zmarnowany. Spodziewam się a nie widzę tego wyraźnie, że nawierzchnia miejscami może być zlodzona a zjazd jest ostrymi najeżony zakrętami po zawrotki prawie. W Jachówce ogarniać mnie zaczynają ciemności. Na całą drogę miałem niespełna półtoralitra izotoniku i dwa małe kawałki ciasta. Plany na obiad w karczmie w Zawoji przekreślił obsuw czasowy i w Bieńkówce na chwilę staję by zjeść jakiegoś małego batonika. W sumie to już musztarda po obiedzie ale przy okazji przestwiam latarkę na full power i jadąc z pięknym snopem światła ruszam na ostatni podjazd. Na Sołtysim Dziale przystaję na małę foto i krótki filmik ale bez wielkich nadziej, że coś będzie widać po czym z duszą a ramieniu zaczynam zjazd. Cały czas hamuję nie dopuszczając do większych prędkości i pomimo tego tył co chwila łapie uślizg. Sam co jakiś moment na prostych wprowadzam tył w kontrolowany uślizg by wybadać czy to lód czy tylko wilgoć. Za dnia warstewka lodu była pięknie przezroczysta i asfalt na odległość wyglądał w porządku ale z bliska prawda wychodziła na jaw. Okazuje się, że na górze było suchutko, musiało być skoro przy takich nachyleniach jakie tam są nie zaliczyłem upadku natomiast kiedy zorientowałem się, że dojechałem do miejsca gdzie pozostawiłem auto i próbowałem zahamować okazało się, że nici z tego. Gruba warstwa lodu i zerowa kontrola. Żeby zatrzymać się potrzebowałem jakichś dwudziestu metrów. Uff wypad, lajtowe włóczenie się po górach, włóczęga czy co to było zakończona cało i zdrowo a było parę okazji by przynajmniej konkretnie spotkać się matką ziemią. W lodowatym wietrze, pakuję rower na dach, sprzęt do wnętrza i .. jeszcze 5 min. nadmuchu bo wszystko zaparowane i nic nie widać. Nie miałem zapału na kluczenie przez Radziszów więc tylko sruu na Zakopiankę, obwodnicę i za chwilę jestem w domu.

Kategoria 2011 Kross Level A6, 2011 wytrzymałość, .Filmowe relacje

Stacjonarny

d a n e w y j a z d u 13.80 km 0.00 km teren 00:42 h Pr.śr.:19.71 km/h Pr.max:25.00 km/h Temperatura:2.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Stacjonarny
Środa, 23 listopada 2011 | dodano: 24.11.2011

data startu 23.11.2011 22:00
Dzisiaj krótki trening po siłowni w tym nogi rozgrzewka, 10x50, 10x70, 8x70. Siedemdziesiątka weszło lekko, nie chciałem przesadzić, wejście na ciężar chyba nie będzie problemem tej zimy ale będę się pilnował żeby nie przeholować.

Tor-Skotniki-Tyniec-Centrum-Tor

d a n e w y j a z d u 50.84 km 0.00 km teren 02:03 h Pr.śr.:24.80 km/h Pr.max:46.40 km/h Temperatura:2.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: 80 m Kalorie: kcal Rower:Romet Sport
Poniedziałek, 21 listopada 2011 | dodano: 21.11.2011

data startu 21.11.2011 20:27
Objechałem dziś klasyczną traskę na trening, jak wyjechałem było jeszcze w miarę jasno ale słońce zaszło niepostrzeżenie na skutek zachmurzenia i rozproszonego światła. Przed wyjściem z domu próbowałem podładować nieco komórkę i gps ale czasu było mało. Komórce wystarczyło ale gps nie i wyłączył się w połowie trasy.

Kategoria 2011 Romet Sport

Tyniec-Skawina-Radziszów-Biertowice-Harbutowice-Sołtysi Dział-Bieńkówka-Trzebunia

d a n e w y j a z d u 101.80 km 0.00 km teren 04:33 h Pr.śr.:22.37 km/h Pr.max:64.90 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:970 m Kalorie: kcal Rower:Romet Sport
Sobota, 19 listopada 2011 | dodano: 19.11.2011

data startu 19.11.2011 11:40
Jak to zawsze w sobotę zacząłem mieć wątpliwości gdzie jechać i co w ogóle robić. Na rowerowaniu Krzysiek proponował jakieś jeżdżenie tylko perspektywa przyjechania na Błonia by tam dopiero zacząć rozważania gdzie jechać nie wydawała mi się kusząca. Próbowałem wciągnąć Lesława w plan ale widać było, że ma trudności wyrwać się z domu. W końcu pozostały mi opcje: jechać gdzieś w teren, jechać autem i spróbować zaliczyć to co proponowałem na forum lub jechać szosą i zobaczyć na co będę miał humor. W rezultacie wyjechałem 11:40 i po dotarciu do Tyńca przez tor uznałem, że jadę i zobaczymy co będzie. Jechałem sobie lekko z uwagą na dłonie i stopy żeby nie przemarznąć a źle to wyglądało. Pierwsze odczucia szczypania w palce u rąk poczułem już na podjeździe w Tyńcu. Co jakiś czas więc zdejmowałem dłonie z kierownicy i ogólnie próbowałem utrzymać ciepło. Tuż za Skawiną zobaczyłem nadjeżdżającego z naprzeciwka Marcina, zawołałem na Niego On na mnie, stanęliśmy i chwile porozmawiali. Kręcił trening jakieś 50km, jechał mtb, odradzał mi trasę ok 100km, mówiąc żeby z tym poczekać do stycznia co najmniej. Planował wkrótce głównie trenażer narzekając na jakość takiego treningu, ja sobie ponarzekałem na stacjonarkę no i tak pojechaliśmy w swoje strony. Po cichu liczyłem na mały ruch ale nic z tego, trochę miałem wątpliwości w którym miejscu mam zjechać z głównej drogi w Harbutowicach ale okazało się, że jest to tak charakterystyczne miejsce, że nie miałem wątpliwości. Wkrótce przede mną, pomimo niskiej podstawy chmur okalającej okoliczne szczyty wzniesień zaczęły malować się coraz bardziej obiecujące widoki bo dolinka, którą poruszałem się w górę wcinała się coraz głębiej w masyw przede mną. Wreszcie zaczął się właściwy podjazd przez las i ku mojemu zaskoczeniu okazał się być znacznie bardziej wymagający niż od Bieńkówki. Jechałem na Sołtysi Dział w tym sezonie pierwszy raz od południa i tam w sumie takie miejsce gdzie lekkie zaciąganie korby wystarczało było krótkie. Tu najpierw wstałem, potem huśtanie kierownicą, potem wyrzucanie roweru w przód i tak dodawałem do piruetu na drodze wszystko co umiem na szosie, wreszcie zaciąganie korby a gdy to nie wystarczyło o zgrozo! zacząłem jechać zygzakiem. Płuca były już za mną na dole gdzieś na asfalcie, plecy trzeszczały, łańcuch błagał o litość ale się zaparłem, musiałem to wyjechać, nie mogłem stanąć (najlżejsze przełożenie u mnie to 40x21 na starych 27' czyli oponki 28obecnie dla mnie są trochę małe i używam 32). Nie wiem ile tam jest % tego nachylenia ale nigdzie koło Krk nie ma czegoś takiego. Każdy nawet najlepszy podjazd musi się kiedyś skończyć. Wyjechałem. Szybciutki filmik i gazem na dół. Potem w lewo żeby zaliczyć kolejną przełęcz ale po drodze zerkałem ciekawie na wszystkie poważniejsze asfaltówki na południe żeby wypatrzyć czy coś by dało szansę na realizację planu opisanego na forum czyli Więciórkę, w prawo na Tokarnię, Skomielną, Bogdanówkę, Żarnówkę, bez wjazdu do centrum Makowa na Jachówkę no i w prawo na Bieńkówkę i znowu przez Sołtysi Dział. Po drodze zobaczyłem, że w przydrożnych rowach, w potokach a nawet w niektórych miejscach na asfalcie jest już miejscami lód. Ogólnie miałem trudności ze swobodnym oddychaniem pomimo kominiarki więc musiało być w okolicach zera. Zaliczyłem podjazd, zjechałem go do Trzebuni i od razu zaliczyłem z drugiej strony. Zjechałem do Bieńkówki gdzie przed rozjazdem coś skubnąłem w sklepie, doubrałem drugą parę skarpet co okazało się być genialnym posunięciem. Stwierdziłem ponadto przy zdejmowaniu i zakładaniu zimowych rękawic motocyklowych, że w środku są wilgotne co podsunęło mi myśl następującą: otóż tak ciężko dobrać rękawice na rower bo nie tylko jedziemy wieje i chłodzi nas ale mamy fazy sporego wysiłku kiedy nadmiar ciepła prowadzi do gromadzenia się wody. Potrzebne więc będą jakieś rękawiczki dostosowane do warunków ekstremalnych np. góry i zima plus ruch, muszę zbadać ten temat. Tak jak przypuszczałem podjazd na Sołtysi dział z tej strony jako całość był dużo łatwiejszy a poza tym nabrałem potem jakiegoś sensownego rytmu i nagle przeszło mi wyziębienie palców stóp i dłoni. Stopy do końca pozostały ciepłe, dłonie zmarzły znowu gdzieś od Skawiny. Zużyłem jakiś litr izotoniku ostatnie 30km nic już nie miałem, ogólnie kondycji jest mało, jest jeszcze trochę wytrzymałości ale tempa już nie ma co nie znaczy, że nie można pojechać przyzwoitej trasy. Obym tylko nie odchorował tego. Mam nadzieję, że nie.

Kategoria 2011 Romet Sport, 2011 wytrzymałość, .Filmowe relacje

Stacjonarny

d a n e w y j a z d u 13.30 km 0.00 km teren 00:40 h Pr.śr.:19.95 km/h Pr.max:23.00 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Stacjonarny
Środa, 16 listopada 2011 | dodano: 16.11.2011

data startu 16.11.2011 20:30
Dzisiaj regeneracja, kręciło się nawet lepiej niż się spodziewałem. Wcześniej siłownia trening ogólny plus nogi rozgrzewka
2x12x50kg
zaskakująco lekko ten ciężar odebrałem.

Stacjonarny

d a n e w y j a z d u 12.60 km 0.00 km teren 00:40 h Pr.śr.:18.90 km/h Pr.max:22.00 km/h Temperatura:-3.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Stacjonarny
Poniedziałek, 14 listopada 2011 | dodano: 14.11.2011

data startu 14.11.2011 22:20
Miałem w sumie odpuścić ale jakoś zebrałem się w sobie.

Tyniec-Skotniki-Forum

d a n e w y j a z d u 50.20 km 1.00 km teren 01:59 h Pr.śr.:25.31 km/h Pr.max:47.20 km/h Temperatura:1.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: 90 m Kalorie: kcal Rower:Romet Sport
Niedziela, 13 listopada 2011 | dodano: 13.11.2011

data startu 13.11.2011 13:35
Wiatr wschodni i zimno dawało mi się we znaki dzisiaj. Zimno w palce u stóp i rąk. Jedynie gogle, kominiarka i lekka czapka się sprawdziły. Nie da rady tak jeździć. No może do godziny. Ew. mtb.